söndag 6 februari 2011

Träning - nya mål

Suddig bild, det blir så när man är i farten :)

Kände att det behövdes lite nya mål med träningen (utöver mitt ständiga mål med 4 pass i veckan). 
Två nya mål fick det bli:
1. Vårruset den 5 maj. 5 km löpning låter inte mycket, men för mig som typ aldrig sprungit i hela mitt liv är det en utmaning... Med all spinning jag har i mina ben tycker jag det borde gå.
2. Att innan sommaren (typ 1 juni) klara 10 st vanliga armhävningar. I dagsläget gör jag 3, så fortsätter jag så här är jag nog där om någon månad.

Till min hjälp har jag inhandlat nya racerskor ;) Ett par snygga löparskor från Asics. 

Lovar att uppdatera er över hur det går :)

5 kommentarer:

Therese sa...

Jag tog mig i form med vårruset för 4 år sedan... oj så skoj det var! Å man ska inte skynda på med renovering, för då får man känna in sig, för jag liksom du tackar gudarna att man inte gjort om för nått år sedan ,för nu har jag lite andra preferenser ;-) Ha en fin kväll!

Sara sa...

Tack snälla för kommentarerna!

Haha, jag har inte brytt mig så mycket om TV innan, men nu när vi har den här måste jag säga att jag förstår att storleken har betydelse :p Jag behöver inte kisa längre när jag ser på TV och bilden är grym. Som på bio :p

Duktig du är med träningen! Jag lärde mig att jogga i våras/somras, jag har aldrig kunnat det heller men det går om man är envis och tar det steg för steg. Det är roligt med jogging, för man får resultat så snabbt. Jag hejar på dig!
KRAM!

Ljusa vardag sa...

Vad kul att läsa om dina träningsmål. Jag har också kört stenhårt sista tiden. Gått ner 10 kilo på 3 månader. Tränar 3-4 ggr i veckan och äter nyttigt. Har anmält mig till halvvättern i juni, just för att ha ngt som sporrar mig. Kul med likasinnade här på nätet ;) Ska fortsätta läsa din blogg. Ha en fortsatt trevlig kväll! Mvh Anna

Kikan sa...

Åh vad härligt med träning! Längtar faktiskt lite efter att få komma igång igen. Brukar springa vårruset men vi får se om det blir barnvagnsrace i år istället, vet inte om jag hinner komma i form..
Kämpa på! Kram Kikan

Gaymasen sa...

Inte fy skam! Sådana mål är nog bra att sätta upp för att komma dit man vill :)