tisdag 27 september 2011

Tre mål

Proteingröt igår efter spinningen, fiberhavregryn, proteinpulver, kanel och kardemumma.
Toppat med farmor blåbär och mjöl. Mumma!

Fyra veckor har gått sen jag gjorde om mitt träningsschema. Jag hade tre mål med som skulle uppnås. 
- Klara plankan 1 minut
- Öka vikten på latsdrag (ryggövning) till 41 kg i 3 repetitioner
- Öka vikten på hantelcurl (biceps) till 8 kg i 3 repetitioner

Och ja, jag har klarat alla! Känns himla bra. Nu ska jag unna mig ett nytt träningslinne, det blir min belöning helt enkelt! 
Så får vi se vad nästa periods mål blir...

Idag är det uppsatsskrivning som gäller, med bästa Marica!

5 kommentarer:

Madeleine Berglund sa...

Hej!
Härligt med nytt träningsschema!!!
Jag äter extremt regelbundet och oj vad bra det är för kroppen!!! =D

Lycka till med uppsatsskrivandet!
Kram Madde

Sara, mamma till Charlie sa...

Vad grym du är! Saknar dina träningsinlägg :)
Jag har precis börjat med ett plank-program. Det första målet är att klara 3x30 sekunder på tå om 4 veckor (kör på knä nu). Har fått lite tips från en tjej som är utbildad mamma-tränare, det är toppen :) Är inte i mitt livs form direkt ;)

Lycka till med uppsatsskrivandet! Kram

Charlotte sa...

Så fin lampa och nyttigt med gröt:).
Ha det bra!
Kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Hur är det?

Jag har suttit en stund och kikat på dina inlägg. Hade ju några att läsa ikapp. Mkt händer i bloggvärlden bara på några dagar..
Tårarna rinner nerför mina kinder när jag läst års inlägget för din mammas bortgång. Usch!
Skickar en stor och varm kram genom cybervärlden till dig..

Här mår vi bra. Vi njuter i massor. Livet har ändrat sig så. Bara på mindre än en vecka.
En sak har jag kommit fram till och det är att hur många månader man än går gravid så kan man inte förbereda sig mentalt. Inte jag iaf. Det är helt otroligt att ha den där lilla i famnen.

Vad har du för dig mer än pluggar och tränar?

Stor kram Maria

Jannie sa...

Åh vad duktig du är!
MINST ett linne är du värd om du frågar mig!

Vad fint det blev med den nya lampan.den är ju hur snygg som helst.
hoppas du får en härlig dag!KRAM