söndag 9 december 2012

en ny träningsresa

Det här är ju faktiskt en blogg om träning också. Det har varit ganska lite av den delen det senaste. Tänkte ändra på det. 
Jag har nämligen satt upp ett stort nytt mål...

Detta är jag idag. Jag har kommit en bit. En bra bit. Men nu tar vi det ett steg till.
För några veckor sen skrev jag det HÄR inlägget. Om hur nöjd jag var och att jag nog inte ville "satsa" mer, utan bara köra på. Men sen dess har jag tänkt, väldigt mycket. Jag vill nog faktiskt köra mer. Inte nog, jag VILL köra mer. Jag vill utveckla det jag påbörjat. 
Det stora klivet är ju redan taget. Träning och en sund kost är ju en del av min vardag redan.

Mitt långsiktiga mål blir nu att öka min muskelmassa ännu mer. Gå ner i fett. Mer medvetet. Mer fokuserat. För att få fram musklerna mer. Visa vilken kapacitet min kropp har. 
Göra det jag för något år sedan aldrig skulle kunna tänka mig. Jag ska bli stark, ännu starkare.

Det långsiktiga målet är satt. Nu måste jag ha kortsiktiga. Över jul och nyår ska jag fundera på dessa. Tillsammans med världens bästa sambo.

Men jag står fortfarande fast vid det jag skrev HÄR. Jag kommer fortfarande att unna mig. Men mer kontrollerat. Det hör livet till och det mår jag bra av.

Jag ska prova. Om jag efter några månader eller ett halvår inte tycker det har varit värt det, nej då får jag väl sluta.

Följer ni mig på resan?!
KRAM

10 kommentarer:

Anonym sa...

Du är grym!!! Kör hårt! Det skall bli bot och bättring här inne också!! kram

Jennys gömma sa...

Wow, jag hejar på dig! Kram Jenny

Kia sa...

Det är väl bara att köra!! : ) Mår man bra av det så är det väl bra.

Skönt att du fått matlusten åter och att du inte blev sjuk.

Ha en toppen kväll!
Kram Kia

Unknown sa...

hej snygging;)!
Va duktig du är, kör på!!
Jag har bestämt mig att i vår då är det ordentliga tag här med med träning, så självklart följer jag din resa och inspireras!

Hoppas du känner dig bättre, som sagt tur att det kom nu och inte nästa helg!

Ha de gott nu och hälsa!
Kramar <3

FruNeroLindström sa...

UNDERBART, fan nu taggar du mig med ;) Kan inte klockan gå fortare så den blir 10.00 snart.
Vill veta allt, hur tänker du lägga upp det, vad har du för mål osv.
Hoppas du får en riktigt härlig start på veckan. Kram Malin

Snäckskalsdalen. sa...

Som du ser ut nu så är du supersnygg och väldigt lagom! Gör nu inte för mycket muskler bara......men jag håller med, man måste pröva. När jag var i din ålder simmade jag tre morgnar i veckan, drygt 1 tim åt gången och inte med några stopp, jag powersimmade och så spelade jag tennis 2 gånger i veckan, det var grunden och jag åt lite och sunt och det var en underbar känsla att känna att kroppen var så stark. Nu har bekvämligheten vunnit lite, men bara lite!
Go for it!
Agneta kram

Linda sa...

Vad spännande! Självklart följer jag med på resan. Kanske inte så aktivt själv men genom att gå in här och kika på hur det går för dig så kanske jag själv kan känna mig mer motiverad.

Just nu är motivationen på botten. Köpte en ny våg och den skillde sig med tio procent i fett mot vår gamla. Inget i kilo utan 10 % mer fett!!!! Kändes sådär kan jag säga och inte begriper jag hur det kan vara möjligt heller.

Kram Linda

Anna sa...

Spännande! Jag tycker du är fantastiskt duktigt med träningen och har finfin kropp! Kör järnet bara!

Anna sa...

Spännande! Jag tycker du är fantastiskt duktigt med träningen och har finfin kropp! Kör järnet bara!

Therese sa...

Åhhh så spänande och inspirerande det ska bli att följa dig, jag skulle vilja kapa 5-7 kg till ochfår tillbaka kondisen, det är mitt mål, så jag hakar på dig med mitt egna lilla projekt :-D KRAM