måndag 18 februari 2013

jag klarade mitt mål

Igår klarade jag äntligen mitt chins-mål. 3 stycken! Woohoo! 
Det är verkligen skönt när man känner hur träningen flyter och hur den ger resultat. Underbar känsla! Nu får jag äntligen köpa mina efterlängtade tights.
Nu är det nya mål som gäller...

Blir mycket fokus bålstabilitet de kommande veckorna. Känner att den behöver stärkas upp för att klara andra övningarna bättre. En stark inre magmuskulatur (core) hjälper oss mycket i vår vardag, att undvika onda ryggar och att få en fin hållning. Den inre magmuskulaturen syns inte men du vinner mycket på att träna den regelbundet. Det är även en tacksam muskelgrupp att träna då du snabbt märker resultat.

Glöm inte ländryggen heller, då den är lika viktig och hjälper till att stabilisera upp.


Jag fyndade i helgen. Det här träningslinnet köpte jag på Ica Maxi för ynka 59 kr. I min favoritfärg dessutom. Såå skönt!

Lång måndag med jobb och kvällsmöte. Lär dimpa ner gott i soffan ikväll!

Hoppas ni får en fin start på veckan godingar!
KRAM

11 kommentarer:

miss_fajt sa...

Grattis! Log lite när jag läste att du nått ditt mål då jag satt häromdagen och pratade med Jonas om mina mål, varav chins då skulle vara ett mer långsiktigt mål :)

Kul, bra jobbat!

Villa Carl Larsson sa...

Ja du är ju så otroligt duktig och väldans snygg :) Tänk om jag hade din motivation och styrka. Men jag lever på hoppet och kommer nog att ta tag i mitt liv förr eller senare hehe. Just nu snorar jag för fullt. Rackarns baciller. E på bättringsvägen. På onsdag är han nog redo för förskolan igen.

Ha en bra måndag vännen.
Längtar til april då när vi ska bloggträffas igen. Men kanske vi hinner ses innan dess också. Inte bara på förskolan menar jag :)

Kram Josefin

Kia sa...

Vad kul! Bara på nästa då. :)
Jag har inte satt upp några direkta mål. Förutom att hålla mina löprundor 2 dar i veckan, vilket jag gör. Jätte skönt! Sen kör jag ju lite styrka därimellan också. Får fundera ut något bra mål så jag också får köpa nya tights! :)

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Therese sa...

Kikar in lite...
Vilken fin blogg du har!!

Hoppas du har en bra dag!

Kram Therese

FruNeroLindström sa...

Grymt bra jobbat. Jag kan som sagt inte ens göra en tror jag. Men st en stång i en av dörröppningarna i källaren så måste nog testa någon dag.
Riktigt snygga är de där tightsen. Har du testat deras andra som ska ha en sådan där "super"-funktion?!?! Vet du vilka jag menar? Är väl väldigt skeptiskt men samtidigt nyfiken.
Har tänkt unna mig ett nytt linne i vår. Annars så blir det träningskläder i "belöning" efter denna graviditet med. Köpte nytt linne och tights när Stella kommit så får bli samma nu.

Vad kommer du köra för bålövningar?!? Mycket funktionellt med kroppen som vikt?

Hoppas du får en mysig fortsättning på dagen trots lång arbetsdag. Kram Malin

Sofi sa...

Hej vännen!

Grattis och bra jobbat!
Det är så viktigt att ha mål längs vägen för att lyckas, tycker du är så väl värd din belöning nu:)
Även fast jag inte tränar nu så tycker jag det är kul att följa dig och känner att motivationen börjar komma tillbaka sakta men säkert:)
Snygg som tusan är du ju också!:)

Kram på dig fina!

anettan sa...

Duktiga du. Ha en fortsatt bra kväll. Kram Anetee

s p i n d e l t j e j e n (mammaliv, fotografering, resor och sånt där) sa...

Jag får inte träna mage =( Den HÄNGER över kejsarsnittsärret efter akutsnittet =(
Kram på dig!

Junitjej sa...

Grattis!! Så snygga tights

Junitjej sa...

Grattis!! Så snygga tights

Therese sa...

Hejja! SÅ bra jobbat, och kul att du intervjuats i lokaltidningen om ditt bloggande <3 KRAM