tisdag 19 mars 2013

om nya mål och gamla bilder

Ny träningsperiod är igång. Nya mål är uppsatta. Den kommande fyra-veckors perioden är det fokus på ben och rumpa. Ben och rumpa och bål. Självklart glöms inte de andra muskelgrupperna bort men den främsta utvecklingen ska främst vara på benen ;) 

Hoppas löpsäsongen kan komma igång snart med. Känner ett riktigt sug efter att springa ute. Dumma dumma snö som kommit igen! 


Här om dagen satt jag och tittade tillbaka på lite bilder. Och inser då hur mycket som hänt på bara 9 månader. Bilden ovan är tagen för en vecka sedan. Bilden under är tagen i början på juni 2012.


Och vet ni vad det lustiga är?! Att jag faktiskt inte vägde så mycket mer på den här bilden än vad jag gör nu. Idag är jag bara ca två kilo lättare. Och lite starkare :)

Det är ett tips från mig. Använd bilder att jämföra med. Kanske måttband. Och titta inte så mycket på vikten. Oftast är det inte det som är så väsentligt. 


Nu får vi se vart mina nya mål tar mig.

Vi fortsätter även sockerutmaningen. Kör den för jämnan nu för tiden! Söndag-torsdag är det sockerfritt. Inget godis, chips, kakor eller skräpmat. Fredagar och lördagar är okej, men helst inga frosserier. 
Det handlar om balans i livet. På många sätt!

Vill Du vara med på sockerutmaningen?! Hojta i så fall så peppar vi varandra :)

KRAM

7 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Ja du är minsann duktig du! Visst är det skillnad på före och efter men minst lika fin. Och visst är det roligt att träningen ger resultat! Om än inte mycket på vågen så slimmar man ju kroppen och blir starkare. Och det viktigaste av allt - man mår så mkt bättre!!!! Själv går det åt helt fel håll för min del. En trött och lat mamma som bara går upp i vikt och äter en massa skit. Jag vet, att vill man så kan man. Jag vill men kan på något sätt ändå inte. Det finns inga genvägar. Det är bara att kämpa!

Hoppas förkylningen är bättre!
Snart kommer mina föräldrar hit. Som jag längtar. Ska bli skönt med lite avlastning.

Massa kramar till fina du!

Sofi sa...

Hej vännen!

Så fin du är!
Låter som du har sunda och bra mål!:)

Sockerutmaningen skulle jag gärna vara med i Söndag-Torsdag, på helgen vill jag mumsa sötsaker:)

Ikväll har jag varit på en föreläsning, Fem gånger mer kärlek-att vägleda bråkstakar framgångsrikt hette den och var otroligt bra:)

Ha en go kväll vännen!

Kram på dig

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!!

Jag säger som Josefin att du är minst lika fina på både bilderna. Men visst är det skillnad på din kropp idag. Kul att du får sånt bra resultat efter allt slit och jobb du lägger ner.

Igår hade jag och S en lång tråkig tisdag. Usch vad seg den var.
Oväder och rastlöshet! Kände för att hitta på något men ville inte ge oss ut i snöyret.
Vi tvättade några maskiner med tvätt sen sov vi middag och jag läste ut en bok.

Jag är gärna med på sockerutmaningen måndag-torsdag. Försöker alltid att "hålla igen" på godsaker på veckorna. Så det är bara bra om jag får strikta direktiv ;)

Vad gör du idag?
Skönt att du mår bättre.
Min Micke vaknade upp nu på morgonen och var seg och konstig i halsen. Får se om det utvecklas till något mer.
Tycker det är konstigt att vi varit så friska de sista veckorna ;))) Hehe! Alla är ju sjuka!

Nu ska jag dricka mitt kaffe darling! Vi hörs senare. Kram

Linda sa...

Jag och Mannen kör också som er. Inget extra gott på söndag till torsdag och sen kan vi unna oss något mumsigt på fredag och lördag.
Sen är vi ju inte helt sockerfria då det finns i allt möjligt man äter annars men det gör så mycket att inte äta godis, chips och annat skräp i veckorna.

Ha en bra dag!
Kram Linda

FruNeroLindström sa...

Ja det där med våg är verkligen inget bra verktyg. Såg en bild på Facebook som hon Olga Rönnberg lagt upp på 5-6 kvinnor som vägde samma. Men helt olika kroppar, fett- & muskelmassa.

Funderar på att testa ditt koncept nästa vår. Köra på periodschema. Fota regelbundet och lära mig ännu mer om mig själv, min kropp och dess gränser och förutsättningar. För det är verkligen så kul att se dina förändringar och resultat.
Ha en härlig dag, hoppas du slipper snöfallet vi har här. Kramar

miss_fajt sa...

Åh vad spännande med bilder och vad som händer inom inte ens ett år! Blir så peppad och sugen :) Har faktiskt kommit så långt så att jag ska lägga upp bilder på mina armar... alltid en början. Kommer strax i bloggen :)

Unknown sa...

Hej gumman! Va roligt att så fina resultat av allt jobb du lagt ner. De är nog väldigt sant som du säger att man inte ska titta så mkt på vikten utan mer på bilder och hur känna känslan i kroppen.
När pyret har kommit ska vi köra sockerutmaning här med och testa lite annan kost.
Du är en fin förebild för många!!
Ska bli roligt o ses i helgen, lilla Nora frågar varje dag om ni ska komma på lördag <3!
Kram på dej