tisdag 18 juni 2013

hälsokoll

PT-Fia gjorde för några dagar sedan en "hälsokoll". Bra sätt att tänka efter över hur man faktiskt mår. Blev inspirerad och här kommer min:

Hur känns kroppen? Pigg! Hade en lite träningssvacka någon vecka då jag känt att inte kroppen svarat som jag vill och önskar. Men det har vänt. Stel i baksida lår som vanligt, men det verkar höra min kropp till. Lite lite känningar i en arm som kommer och går. En nerv i kläm antagligen. 

Annars känns kroppen pigg och fräsch och laddad för träning.

Hur mår insidan? Just idag mår den bra, aningen trött. Har varit oförskämt (pepparpeppar) frisk hela våren och känner mig pigg även invändigt. Hittat en bra balans med mat och träning som passar för mig vilket visar sig både på utsidan men, framför allt, insidan.

Från dagens svettiga backintervaller

Trivs du med kroppen? Det där går upp och ner hela tiden för mig. Men ja! Med tanke på att jag aldrig varit så vältränad och stark i hela mitt liv så blir det ett rungande ja. Men visst finns det saker man vill putsa till och förbättra. Det gör det nog alltid.

Säg 5 hälsorelaterade saker du vill ge dig själv i present: 
1. Stärka min core ännu mer
2. Fortsätta äta bra, det mår min kropp så himla mycket bättre av
3. Säga nej då och då när det bjuds på fika. Man behöver inte äta allt, bara för att det bjuds...
4. Morgonpromenader under semestern
5. Massor med svenska söta jordgubbar

Hur ser din "hälsokoll" ut?! 

KRAM

1 kommentar:

FruNeroLindström sa...

Så kul.
Vore något att göra som start när bebisen är ute och sen jobba för att utvärdera.

Här drar vi till sommarstugan över midsommar, och sen blir vi nog kvar där några dagar. Har inget att passa förrän Torsdag nästa vecka då Stella ska på 1,5års kontroll.
Vad hittar ni på?

Ha nu en skön Onsdag, kramar