fredag 11 april 2014

fredag och lätt förkylning

Kul att ni fortfarande är några som tittar in här :)

Fredag, det är ju alltid lika härligt. Förutom att jag har en lätt förkylning som kröp på natten till igår. Jag är sådär halv förkyld, som om inte kroppen bestämt sig för om det ska bryta ut ordentligt eller inte. Jag vilade igår och det har inte blivit värre samt att jag inte har någon halsont, därför blev det ett lätt pass på gymmet idag.
Hade egentligen planerat in långcykling inför Tjejvättern men det fick jag hoppa...


Såg till att inte få upp pulsen jättemycket så tror inte det är någon fara på taket. 
Rygg och axlar blev det. Gjorde chins/pull ups, lätta marklyft, rodd och baksida axlar i cabel cross, sittande hantelpress (axlar) och breda latsdrag. Medellåga vikter och lite fler repetitioner. Det kändes bra!

Sen gick jag hem till soffan och la mig och sov i en timme ;) Träning och vila när det är som allra bäst!  


Nu sitter jag med en kopp kaffe med en tallrik kvarg/fil, jordgubbar och granola. 
Tittar lite på Helt sjukt som sändes i onsdags där de snackar träningshets, väldigt intressant faktiskt! 

Hoppas ni får en fin kväll! Jag laddar för middag och utgång (första gången sen i somras) med fina vänner ikväll! Kul att få göra sig lite fin en fredagskväll :)

KRAM

1 kommentar:

Karin sa...

Härligt! Ja, man kan alltid köra lite lätt... jag vet dock inte om jag vågar nu, vet inte om jag är förkyld eller om det är amningshormonerna som spökar igen, men känner mig lite öm i höftlederna och den där värmekänslan (dock inte feber), har hört att man kan få klimakteriebesvär av amning härligt haha är nog bäst att vila;) Hoppas du får en toppenlördag! Kram